ספר מומלץ – “רצות עם זאבים”

“רצות עם זאבים” מאת קלאריסה פינקולה אסטס

הספר “רצות עם זאבים” מאת ד”ר קלאריסה פינקולה אסטס הוא ספר חניכה לכל אישה באשר היא ועם זאת הוא מתאים גם לגברים.

חניכה היא תהליך ריפוי של הנפש והיא נעשית בעזרת בנייה ושיפור היחסים בין החלקים שבתוך הנפש.

הכותבת מציגה את היחסים בין החלקים בתוך הנפש דרך סיפורי עם שנאספו במקומות ובזמנים שבהם לתרבות המודרנית עדיין לא הייתה דריסת רגל. בעזרת כל סיפור מוצגת מערכת יחסים פנימית מסוימת, ובהמשך לכל סיפור מובאים הסבר על החלקים הרלוונטיים בנפש ותיאור היחסים שאמורים להתקיים ביניהם והבעיות שעשויות להופיע בחיים, הקשורות לאותם חלקים בנפש. הספר מאפשר לנו לפגוש את הנפש השלמה על כל חלקיה ומתווה את הדרך אליה. בעזרת הסיפורים מתאפשר לנו לחוות את התחושות שמכוונות אותנו להיכרות עמוקה עם עצמנו ולריפוי.

מדברי עורכת הספר, נאוה תלפז:

“אל עומק נפשנו לא נתקרב בעזרת ניסוחים לוגיים, או מושגים רציונליים. רק שפת הדימויים והסמלים, זו הנובעת ממחוזות עולמנו הפנימי, תאפשר לנו את הדרך אליו. דרך חלומותינו, דרך טקסים פולחניים, דרך יצירות אמנות, דרך אגדות ומיתוסים משתקפת אלינו על ידי השלכה תמונת הנפש הלא מודעת שלנו, כך שבאמצעות כלים אלו נוכל לחיות, לחוש, להרגיש ולהבין את המתרחש בתוכנו. קלאריסה פינקולה אסטס קוראת לנו לסמוך על קולם של האינסטינקטים שלנו, על כוחנו הפנימי, על הטבע שלנו, על יצר האהבה שבנו לחזור אל שורשינו הנטועים בטבע.

“ד”ר קלאריסה פינקולה אסטס היא אנליטיקאית יונגיאנית בכירה ומנהלת המרכז היונגיאני בדנוור. בספרה יצרה הכותבת לקסיקון חדש לתיאור הנפש הנשית”.

הספר “רצות עם זאבים” שימש לי מורה דרך ובסיס לחניכה שעברתי בעצמי. הוא פתח בפניי את ההיכרות עם חלקי הנפש ומהווה בסיס לחלק גדול מהדרך שבה אני פועלת כיום.

ספרים מולצים נוספים

“מעשה האהבה” מאת בארי לונג

“אני עומד להוביל אתכם דרך מספר שלבים, תכנית שיעורים במעשה האהבה, אם תרצו לקרוא לזה כך. זהו תהליך. כל שלב הוא אמצעי, לא המטרה עצמה. ההוראות שבספר זה יקרבו אתכם יותר ויותר לאהבה של ממש, אבל אינכם יכולים לזרז את התהליך או לכפות עליו את רצונכם. הרשו לאהבה לפעול בתוככם – והיא תפעל.”

להמשך קריאה »

“ערות” מאת תמר מור סלע

הספר “ערות” נכתב על ידי תמר מור סלע, שהיא עיתונאית ויוצרת. הספר מביא את סיפוריהן האמיתיים של נשים שמשתפות את הקוראים ביחסיהן לגבי המין, המיניות והעונג ומספרות על התפתחות המיניות שלהן.

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן