ספר מומלץ – "הגביע והלהב"

“הגביע והלהב” מאת ד”ר ריאן אייזלר

ד”ר ריאן אייזלר היא חוקרת רב-תחומית ועתידנית. ספרה “הגביע והלהב” הוא אחת המסות המרשימות שקראתי בנושא התפתחות ההיסטוריה של יחסי גברים ונשים.

הספר מבוסס על מחקרים חדשים של חוקרים מתחומים שונים שנתמכים בטכנולוגיות חדשניות ויוצרים תמונה היסטורית שונה מזו שהיכרנו עד כה.

מצד אחד ההיסטוריה שחושפת ד”ר אייזלר עצובה ומצד שני פותחת צוהר ואפשרות לעתיד שעד היום נראה לוט בערפל ואף בלתי אפשרי.

בספר אנו פוגשים אפשרות שהייתה בהיסטוריה של חיים הרמוניים בין גברים ונשים. חיים שנהרסו בעבר באבחת חרב, אך פועמים עדיין מתחת לפני השטח ומחכים לפרוץ שוב לעולמנו, ככל שיותר ויותר אנשים יהיו מודעים לאפשרות הזו ויבחרו בה.

היה אמנם קשה לקרוא על אידיליית העבר שנחרבה, אולם עצם הכרת האפשרות שד”ר אייזלר מעלה גרמה לי אושר רב וכיוונה אותי ואת העשייה שלי אל העתיד שתמיד שאפתי לקדם ולהתקדם אליו. עתיד שבו אנו, גברים ונשים, נחיה אלה לצד אלה באחווה ובהרמוניה, מתוך כבוד הדדי ותמיכה זה בזה. עתיד שבו לגבריות ולנשיות יש חלק שווה בבניית העולם ובשימורו.

באופן שבו מציגה ד”ר אייזלר את התנהלות הדברים בעבר יש אפשרות להביא לסופה של התקופה הפטריארכלית וליצירת תרבות חדשה שמתאימה לימינו.

באופן אישי, זה החזון שמוביל את ההגשמה שלי ובעבורו פיתחתי את השיטה “זוגיות הרמונית” וזה משמח וחשוב ביותר.

ספרים מולצים נוספים

“מעשה האהבה” מאת בארי לונג

“אני עומד להוביל אתכם דרך מספר שלבים, תכנית שיעורים במעשה האהבה, אם תרצו לקרוא לזה כך. זהו תהליך. כל שלב הוא אמצעי, לא המטרה עצמה. ההוראות שבספר זה יקרבו אתכם יותר ויותר לאהבה של ממש, אבל אינכם יכולים לזרז את התהליך או לכפות עליו את רצונכם. הרשו לאהבה לפעול בתוככם – והיא תפעל.”

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן