ספר מומלץ – “דרך גבר”

“דרך גבר” מאת דייויד דיידה

דויד דיידה הוא מורה רוחני המלמד לחבר בין הרוח ובין החיים הארציים וגם בין הרוחני ובין המיניות.

ספרו “דרך גבר” יצא בישראל בהוצאת דופן של אוהד אזרחי, והוא עוסק בגבריות מסוג חדש: גבריות שיכולה להתמודד עם אתגרים בזוגיות מתוך אהבה ולא מתוך אלימות. דיידה מסביר בספרו גם את הנשיות וכיצד יש לנהל את הקשרים בין גברים לנשים.

הדרך שבה הוא מציג את האנרגיות הגבריות והנשיות הייתה חדשה עבורי והיא השלימה בשבילי את העבודה עם החלקים הגברי והנשי הפנימיים שבנפש, שהיא לב השיטה “זוגיות הרמונית” שפיתחתי. דיידה מראה כיצד הדרך שהוא מציע מיטיבה את היחסים בין הגבר לאישה ומשפרת גם את התפקוד של גברים באופן כללי בחיים, בעזרת יכולת שהוא מתאר כך: “לחדור את העולם” כדי ליצור בו את מה שאנו רוצים.

הספר בנוי מפרקים קצרים (שני עמודים) ומעשיים, הכוללים הדרכה כיצד אפשר לייצר את החיים שהוא מציג. הספר קל לקריאה וכדאי לחזור אליו שוב ושוב.

חלק מהספר מתאר גם את הנשיות ויכול לתרום גם לנשים. דיידה מזמין את הנשים לחזור אל הנשיות, ולהיות כל מה שהן – אוקיינוס של רגשות ואינטואיציות. הוא מסביר שנשיות אותנטית כזו מזינה את סביבתה והיא הסיבה העיקרית לכך שגברים רוצים להיות בקרבת נשים.

איך להיות גבר אלפא

דיידה מראה כיצד התרבות הגברית הרחיקה את הנשים מהנשיות שלהן, מזכיר לנשים מי הן, מה כוחן ולמה כדאי להן לחזור לטבען האמיתי, המלא. מתוך דבריו של דיידה נשמעת קריאה לנשים להחזיר לעצמן את מה שהיה שלהן בעבר ונלקח מהן בתרבות הגברית. אותו אוקיינוס שהוא מתאר הינו מקור של חיוניות ועוצמה של הנשים, שכל כך חסרות בעולם.

דיידה מראה לגברים כיצד חלק מדרישותיהם מהנשים שלהם, בעצם מרחיקות את הנשים מהנשיות והופכות אותן לגבריות ובכך גורמות גם לגברים לאבד מקור חיות חשוב וחיוני גם עבורם.

לגברים הוא מציע מודל גבריות חדש שאיננו רואים סביבנו הרבה. גבריות שכבר שנים אני אישית מרגישה שחסרה בעולם. זוהי גבריות שיש בכוחה להכיל את עוצמת האוקיינוס הנשי המלא, מבלי להיבהל, ומתמלאת מההזנה שנשיות כזו מביאה. דרך המפגש הזה, מסביר דיידה, מתחזק הגבר ומתקדם לחיים יותר מלאים גם מחוץ לקשר, והאישה מקבלת יציבות שתומכת בה כשהיא חווה את עצמה כאוקיינוס.

עבורי, הספר היווה קריאה לחזור לנשיות שלי והשפיע רבות וטובות על חיי.

מאוד אהבתי את הדרך שדיידה מתווה ואני מאמינה שרוב האנשים, גברים ונשים, יכולים להיתרם מקריאת הספר ולהתקדם למקומות הרבה יותר מרגשים גם בתוך עצמם וגם בזוגיות שלהם. אני מאחלת לעולם שלנו שיהיו בו יותר גברים מהסוג שדיידה מציג, כך שיוכלו לשמש גם מודל חלופי לגבריות הפטריארכלית עבור הילדים שלנו.

ספרים מולצים נוספים

“מעשה האהבה” מאת בארי לונג

“אני עומד להוביל אתכם דרך מספר שלבים, תכנית שיעורים במעשה האהבה, אם תרצו לקרוא לזה כך. זהו תהליך. כל שלב הוא אמצעי, לא המטרה עצמה. ההוראות שבספר זה יקרבו אתכם יותר ויותר לאהבה של ממש, אבל אינכם יכולים לזרז את התהליך או לכפות עליו את רצונכם. הרשו לאהבה לפעול בתוככם – והיא תפעל.”

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן