ספר מומלץ – “זוגות זוגות”

“זוגות זוגות” מאת משה שרון

לא מזמן הלכתי לבקר את מחלקת ספרי הזוגיות בחנות הספרים. רציתי להכיר את המקום שבו יעמוד ספרי וגם את שכניו שעל המדף. בהתבוננות על ספרי הזוגיות שהיו שם, גיליתי עובדה מעניינת: תחת הכותרת של ספרים העוסקים בזוגיות יש ספרים רבים למדי שקשורים לתורות רוחניות, יחסית לנושאים אחרים.

כמטפלת זוגית עניין אותי לראות כיצד תרבויות שונות מתבוננות על הזוגיות. בחרתי לי שני ספרים וקניתי אותם. אחד מהם נקרא “סוד האהבה” מאת כנרת טל מאיר, והוא מציג את נושא הזוגיות בתרבות ההונה הקדומה. השני הוא הספר “זוגות זוגות” מאת משה שרון, והוא מציג את הזוגיות בראי הקבלה.

הספר “זוגות זוגות” הוא הראשון שבחרתי לקרוא. אני אוהבת הרבה ממה שכתוב בו ואת הארגון של נושא הזוגיות לפי הספירות. חלק מהתכנים שפגשתי בו יופיעו גם בטרילוגיה שלי על זוגיות, אבל מנקודת ראות אחרת ובדרכי פעולה שונות.

הסופר משה שרון מודע לפרשנויות לא פמיניסטיות שעשויות להיות לתכנים שבספר ומשתדל למנוע אותן ככל יכולתו. ניתן לראות שהוא משתדל מאוד להתאים את הידע לימינו אנו כדי שנוכל להפיק תועלת מן הקריאה.

זוגות זוגות

נקודה משותפת ברורה ביותר שחוויתי עם הדרך שהספר מביא היא חשיבות הזוגיות להתפתחות האישית וכיצד זוגיות במודעות מתאימה יכולה להפוך לכוח משותף של בני הזוג והמשפחה, וכן מקום לפיתוח האינדיבידואליות שלנו ושל הסובבים אותנו.

הפתיע אותי עד כמה אני נהנית מקריאת הספר ואני ממליצה למי שמתעניין בנושא לקרוא אותו כדי לקבל זוויות ראייה נוספות על זוגיות.

ספרים מולצים נוספים

“מעשה האהבה” מאת בארי לונג

“אני עומד להוביל אתכם דרך מספר שלבים, תכנית שיעורים במעשה האהבה, אם תרצו לקרוא לזה כך. זהו תהליך. כל שלב הוא אמצעי, לא המטרה עצמה. ההוראות שבספר זה יקרבו אתכם יותר ויותר לאהבה של ממש, אבל אינכם יכולים לזרז את התהליך או לכפות עליו את רצונכם. הרשו לאהבה לפעול בתוככם – והיא תפעל.”

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן