ספר מומלץ – “מגבריות לחירות”

“מגבריות לחירות” מאת אמנון טולידאנו

קריאת הספר מ”גבריות לחירות“, מאת הפסיכולוג אמנון טולידאנו, הייתה בו-בזמן קשה, מערערת וגם מאירת עיניים. חוויה מטלטלת רגשית שהעירה בי הבנה עמוקה של מה שקורה בעולם הגברים ואיך זה משפיע עליהם ועלינו, הנשים, באופן כל כך קטלני לעתים. בעצם, דרך הספר הבנתי בעיות של עולם הגברים שכאישה לא פגשתי קודם, ואפילו אם פגשתי, לא הייתי יכולה להבין. אפשר לסכם את החוויה שלי מהספר בתחושה: עכשיו אני מבינה ועכשיו אני יכולה לעזור.

טולידאנו מתאר בספר איך נבנה העולם הגברי: מה נדרש מגבר כדי להיחשב “גבר”; גברים לא מרגישים שהם ראויים לגבריות, אלא אם יוכיחו זאת כל רגע מחדש; יכולות רבות, שנחשבות “נשיות”, הן טאבו בקרב גברים ואסורות על ידי עולם הגברים עצמו; יחס משפיל לנשים וניתוק רגשי ממה שנשים מרגישות הם גם דרישה של עולם הגברים ממי שרוצה להיחשב גבר וגם אחת הסיבות לכל זוועה שגברים מעוללים לנשים ועוד.

המחבר אינו חוסך מאיתנו, הקוראים, דבר. הוא עובר מתופעה חברתית קשה אחת לשנייה ומראה כיצד הן קשורות לצורך של גברים לקבל אישור לגבריות שלהם. הוא גם מראה כיצד תפיסת הגבריות הזו מצמצמת את מה שמותר לגברים להיות ולעשות וגורמת להם לעשות דברים פחות טוב ולוותר על יכולות שלהם, שנחשבות “נשיות”.

מדבריות לחירות

טולידאנו קורא לגברים לשחרר את עצמם, לקבל את הגבריות שלהם כמובן מאליו כי כך הם נולדו, לדבוק ביכולות הרבות שלהם, אחת היא אם הן נחשבות נשיות או גבריות, ולייצר עם הנשים יחסים אמיתיים ועמוקים שימלאו גם אותם באהבה וסיפוק.

אני ממליצה לכל גבר, לכל אישה ולכל הורה לקרוא את הספר – גם כדי להבין את העולם שבו אנו חיים ואת האתגר שעומד לפנינו וגם כדי להציל את ילדינו מגורל אכזרי ומיותר זה.

ספרים מולצים נוספים

“מעשה האהבה” מאת בארי לונג

“אני עומד להוביל אתכם דרך מספר שלבים, תכנית שיעורים במעשה האהבה, אם תרצו לקרוא לזה כך. זהו תהליך. כל שלב הוא אמצעי, לא המטרה עצמה. ההוראות שבספר זה יקרבו אתכם יותר ויותר לאהבה של ממש, אבל אינכם יכולים לזרז את התהליך או לכפות עליו את רצונכם. הרשו לאהבה לפעול בתוככם – והיא תפעל.”

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן