התחדשות מעוררת חיים

התחדשות מעוררת חיים

בחודשים האחרונים, במהלך הכנת הספר “זוגיות הרמונית בתוכנו ובעולם”, אני פוגשת בכל יום נושאים חדשים ונדרשת לעשות פעולות שמעולם לא עשיתי. בתוך המצב הזה אני מרגישה שהדם שלי רץ בוורידים, יש חיוך של ילדה על פניי ואני מרגישה כמו בגן משחקים ענקי.

אמנם כן, כל ה”חדש” הזה מזכיר לי קצת את ילדותי, כשהמון דברים שפגשתי היו חדשים לי. ההבדל הוא שהיום מאורעות חיי נתונים בידי ואני מרגישה בטוחה לבחור לשחק בדברים החדשים שמופיעים מולי. היום אני היא זו שקובעת את גורלי ובוחרת לקבל את החדש בזרועות פתוחות ובסקרנות של ילדה.

איך זה שאני לא פוחדת?

מה נראה לכם, שאני רובוט? מה, ילדים לא פוחדים? ברור שאני פוחדת! נכון, אני פוחדת מדברים מסוימים, אבל לא פוחדת מהפחד, ואני מאפשרת לפחד לעזור לי לדייק את עצמי, שזה באמת תפקידו. כשאנחנו פוגשים דברים חדשים עדיין אין לנו הרגלים והפחד, שעוצר אותנו, מאפשר לנו לבדוק אם בחרנו בדרך הטובה ביותר.

בזכות הדברים החדשים בחיי – ההתחדשות שעוברת עליי – אני חווה התרגשות ושמחה, אני חווה את עצמי חיה בעוצמה כמו שכבר מזמן לא חשתי, ואני מבינה: ההתחדשות מחזקת את כוחות החיים.

ככל שאנו מתבגרים יותר, נדמה לנו שאנחנו כבר מכירים את החיים. ואז, כשמשהו עובד אחרת, כשמשהו חדש קורה, אנחנו נבהלים ומתכווצים ומאבדים כוחות חיים. זה לא חייב להיות ככה. אם נבחר לקבל את החדש והשונה בסקרנות של ילדים, נוכל כולנו ליהנות ממנו הרבה יותר ולקבל המון אנרגיית חיים. אפשר לומר שיש בהתחדשות לגימה ממעיין הנעורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בלוג 19 - זוגיות בעת מלחמה

זוגיות בזמן מלחמה

התקופה הזו, שבה אנו מצויים במלחמה, גורמת לאנשים שונים להגיב בצורות שונות.
חלק מהאנשים מגיבים למה שקרה וקורה עכשיו, אצל חלקם נפתחות טראומות מהעבר, ממגורים באזורי טילים, מזיכרונות של חדירות מחבלים לבתים או של השתתפות בקרבות. מנעד התגובות לאירועים גדול: יש אנשים ששומרים על ניתוק ויש שמקשיבים לחדשות מבוקר עד ליל. כל אדם והאופן שמבנה הנפש שלו מוביל אותו.

להמשך קריאה »
בלוג 18– עמודי התווך של הזוגיות

עמודי התווך של הזוגיות

כדי שהזוגיות תוכל להתקיים ואיתה גם האהבה אנו מחויבים להתפתחות אישית כל הזמן. אם לא נתפתח, הזוגיות תדעך, הלב שלנו ייסגר וגם האהבה תרחק מאיתנו. מצד שני, כאשר אנו מחוברים לאהבה הזוגית, הרבה יותר קל לנו לעשות את ההתפתחות שלנו. ההתרחקות מהאהבה וסגירת הלב יחלישו גם את היכולת שלנו להתפתח. בעיניי, הקשר ההדדי הזה דומה לאחיזת ידיים של בני זוג שמבטאת ומשמרת את החיבור ואת האהבה.

להמשך קריאה »

זרימת האהבה בזוגיות

כמה חשובה לנו האהבה?
האהבה היא חלק מהצרכים הבסיסיים שלנו, שהינם חיוניים לקיום שלנו, ממש כמו מזון ואוויר. לאהוב וגם להיות אהובים אלה הם צרכים שבלעדיהם חיינו חסרי טעם, וחיים חסרי טעם מחלישים אותנו. טבעם של צרכים בסיסיים הוא שהיעדר של כל אחד מהם מייצר חולשה, אבל היעדרות של אהבה מחיינו מייצרת גם חולשה וגם תחושת ריקנות ששולחת אותנו שוב ושוב לחפש אהבה וזוגיות.

להמשך קריאה »

החופש להיות בהשראת מרוקו

נסעתי לאחרונה למרוקו וחזרתי אחרת. לא ציפיתי שכזו תהיה השפעתם של השבועיים האלה עליי. האם היו אלה מרחבי הטבע על שלל תצורותיו, הארכיטקטורה הייחודית והאמנות האינסופית או המפגש עם האמזיר, שהוא רוב אוכלוסיית מרוקו. הרומאים קראו להם בֶּרבֶּרים מלשון בַּרבָּרים (כך הם כינו את יריביהם), אבל מתברר שהברברים היו דווקא הרומאים.

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן