המסע שלי עם “זוגיות הרמונית”

המסע שלי עם “זוגיות הרמונית”

אני אדם שאוהב לחיות בזוגיות. עם זאת, זה לא הופך את הזוגיות ליותר קלה, אולי אפילו ההפך. הזוגיות חשובה לי מאוד וחשוב לי שיהיה לשנינו טוב. “חשוב”, זה אומר שאני מוכנה לעבוד בשביל זה. בעצם, מוכנה לעבוד בזה.

מה זה אומר “לעבוד בזוגיות”? זה אומר לקחת כל אירוע לא נוח וללמוד כיצד לעשות אותו מתאים יותר גם לי וגם לבן זוגי כך שבאירוע הבא יהיה לנו קל ונעים יותר.

בתוך כל הרגעים הלא נעימים, שהיו לי במהלך שנות הזוגיות הרבות, למדתי, עברתי טיפול בעצמי ופיתחתי כלים למען המטרה הזו. בין השאר, קראתי את הספר “רצות עם זאבים” של קלאריסה פינקולה אסטס, שהיווה אבן דרך משמעותית בחיי המקצועיים והאישיים, וכשפגשתי את נושא הגברי והנשי שבתוך הנפש נדלקתי.

למדתי להכיר את החלקים האלה לעומק, לדבר ולעבוד איתם, ולעזור להם לתקשר זה עם זה. ראיתי כיצד הם משפיעים על הזוגיות שלנו ובהמשך – גם על המטופלים שלי. הגברי והנשי שבתת-מודע הפכו לגיבורים שלי. אחר כך גיליתי עוד חלקים בתת-מודע וגם אותם למדתי להכיר, לאהוב ולעבוד איתם.

כל אותם כלים שלמדתי במהלך החיים הזוגיים שלי משמשים אותי כל יום ובמהלך השנים האחרונות הם הפכו להיות חלק מהשיטה שפיתחתי, “זוגיות הרמונית” שזהו האתר שלה ואותה אני מלמדת בסדנאות, מטפלת באמצעותה, מעבירה אותה בשיחות האימון. בנוסף מעכשיו השיטה מרוכזת גם בספר “זוגיות הרמונית בתוכנו ובעולם”, שיֵצא לאור באפריל 2022.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

בלוג 19 - זוגיות בעת מלחמה

זוגיות בזמן מלחמה

התקופה הזו, שבה אנו מצויים במלחמה, גורמת לאנשים שונים להגיב בצורות שונות.
חלק מהאנשים מגיבים למה שקרה וקורה עכשיו, אצל חלקם נפתחות טראומות מהעבר, ממגורים באזורי טילים, מזיכרונות של חדירות מחבלים לבתים או של השתתפות בקרבות. מנעד התגובות לאירועים גדול: יש אנשים ששומרים על ניתוק ויש שמקשיבים לחדשות מבוקר עד ליל. כל אדם והאופן שמבנה הנפש שלו מוביל אותו.

להמשך קריאה »
בלוג 18– עמודי התווך של הזוגיות

עמודי התווך של הזוגיות

כדי שהזוגיות תוכל להתקיים ואיתה גם האהבה אנו מחויבים להתפתחות אישית כל הזמן. אם לא נתפתח, הזוגיות תדעך, הלב שלנו ייסגר וגם האהבה תרחק מאיתנו. מצד שני, כאשר אנו מחוברים לאהבה הזוגית, הרבה יותר קל לנו לעשות את ההתפתחות שלנו. ההתרחקות מהאהבה וסגירת הלב יחלישו גם את היכולת שלנו להתפתח. בעיניי, הקשר ההדדי הזה דומה לאחיזת ידיים של בני זוג שמבטאת ומשמרת את החיבור ואת האהבה.

להמשך קריאה »

זרימת האהבה בזוגיות

כמה חשובה לנו האהבה?
האהבה היא חלק מהצרכים הבסיסיים שלנו, שהינם חיוניים לקיום שלנו, ממש כמו מזון ואוויר. לאהוב וגם להיות אהובים אלה הם צרכים שבלעדיהם חיינו חסרי טעם, וחיים חסרי טעם מחלישים אותנו. טבעם של צרכים בסיסיים הוא שהיעדר של כל אחד מהם מייצר חולשה, אבל היעדרות של אהבה מחיינו מייצרת גם חולשה וגם תחושת ריקנות ששולחת אותנו שוב ושוב לחפש אהבה וזוגיות.

להמשך קריאה »

החופש להיות בהשראת מרוקו

נסעתי לאחרונה למרוקו וחזרתי אחרת. לא ציפיתי שכזו תהיה השפעתם של השבועיים האלה עליי. האם היו אלה מרחבי הטבע על שלל תצורותיו, הארכיטקטורה הייחודית והאמנות האינסופית או המפגש עם האמזיר, שהוא רוב אוכלוסיית מרוקו. הרומאים קראו להם בֶּרבֶּרים מלשון בַּרבָּרים (כך הם כינו את יריביהם), אבל מתברר שהברברים היו דווקא הרומאים.

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן