אמא’לה, זה קורה

אמא’לה, זה קורה

בחודשיים האחרונים, מאז סוף שלב העריכה, כל הפעילות שקשורה לספר מחוברת לנושאים רבים שזו לי פגישתי הראשונה איתם בחיי. כל נושא שכזה דורש למידה ומערב החלטות ורגשות שונים ואני נעה נדה ביניהם, חווה ולומדת ומרגישה שאני מתפתחת בד בבד עם ההתקדמות של הספר לקו הסיום.

אני עוברת מפעילות אחת לשנייה, ממיומנות אחת לאחרת ומלקטת את כל מה שנחוץ להוצאת הספר. למשל, מתברר שכדאי שתהיה לספר הוצאה משלו, עם שם ולוגו וגם מייל ליצירת קשר שיהיה בתוך הספר וגם דאנאקוד, שזה הבר קוד שמאחורי הספר, וכריכה וכיתוב לכריכה ועוד ועוד מיליון פרטים.

ויש גם את מה שאני רוצה, היכן ישאלו אותי שאלות על הספר, היכן יספרו לי קוראים על התהליך שעברו, וכל עניין כזה מתורגם ללמידה, להחלטות, לעשייה. ומיום ליום הספר מתקדם אל דלת היציאה של הדפוס ואל החנויות.

האם אני מוכנה? אולי אני מתחבאת מאחורי ההכנות, כדי לא להיות באמת מחוברת לעובדה שהנה, אוטוטו הספר יוצא מידיי אל העולם? ועולות עוד שאלות ועולים פחדים… והעולם, האם הוא מחכה לספר, האם הוא מוכן לו ומה יגיד עליו? האם הספר יצליח להביא להרבה אנשים את הריפוי שהוא נושא בחובו?

מצד שני, יש בי תחושה של דחיפות, שצריך לעשות הכל, ומהר. אך לאן אני רצה? למה הדחיפות, אולי רגע לעצור, להשתאות על המסע שלי עם הספר, להתפעל מהמסע עצמו.

נוכחתי לראות שהקצב מהיר מדי בשבילי, ואני מחליטה להאט כדי להתבונן על הדרך וליהנות ממנה. הרי הרגע הזה שבו אני עובדת על ספרי הראשון לא יחזור שנית, כמו אֵם עם ילדה הראשון – כל לידה היא לגמרי אחרת.

פוסטים נוספים

בלוג 19 - זוגיות בעת מלחמה

זוגיות בזמן מלחמה

התקופה הזו, שבה אנו מצויים במלחמה, גורמת לאנשים שונים להגיב בצורות שונות.
חלק מהאנשים מגיבים למה שקרה וקורה עכשיו, אצל חלקם נפתחות טראומות מהעבר, ממגורים באזורי טילים, מזיכרונות של חדירות מחבלים לבתים או של השתתפות בקרבות. מנעד התגובות לאירועים גדול: יש אנשים ששומרים על ניתוק ויש שמקשיבים לחדשות מבוקר עד ליל. כל אדם והאופן שמבנה הנפש שלו מוביל אותו.

להמשך קריאה »
בלוג 18– עמודי התווך של הזוגיות

עמודי התווך של הזוגיות

כדי שהזוגיות תוכל להתקיים ואיתה גם האהבה אנו מחויבים להתפתחות אישית כל הזמן. אם לא נתפתח, הזוגיות תדעך, הלב שלנו ייסגר וגם האהבה תרחק מאיתנו. מצד שני, כאשר אנו מחוברים לאהבה הזוגית, הרבה יותר קל לנו לעשות את ההתפתחות שלנו. ההתרחקות מהאהבה וסגירת הלב יחלישו גם את היכולת שלנו להתפתח. בעיניי, הקשר ההדדי הזה דומה לאחיזת ידיים של בני זוג שמבטאת ומשמרת את החיבור ואת האהבה.

להמשך קריאה »

זרימת האהבה בזוגיות

כמה חשובה לנו האהבה?
האהבה היא חלק מהצרכים הבסיסיים שלנו, שהינם חיוניים לקיום שלנו, ממש כמו מזון ואוויר. לאהוב וגם להיות אהובים אלה הם צרכים שבלעדיהם חיינו חסרי טעם, וחיים חסרי טעם מחלישים אותנו. טבעם של צרכים בסיסיים הוא שהיעדר של כל אחד מהם מייצר חולשה, אבל היעדרות של אהבה מחיינו מייצרת גם חולשה וגם תחושת ריקנות ששולחת אותנו שוב ושוב לחפש אהבה וזוגיות.

להמשך קריאה »

החופש להיות בהשראת מרוקו

נסעתי לאחרונה למרוקו וחזרתי אחרת. לא ציפיתי שכזו תהיה השפעתם של השבועיים האלה עליי. האם היו אלה מרחבי הטבע על שלל תצורותיו, הארכיטקטורה הייחודית והאמנות האינסופית או המפגש עם האמזיר, שהוא רוב אוכלוסיית מרוקו. הרומאים קראו להם בֶּרבֶּרים מלשון בַּרבָּרים (כך הם כינו את יריביהם), אבל מתברר שהברברים היו דווקא הרומאים.

להמשך קריאה »

האם ברצונך להתנתק מהחשבון?

דילוג לתוכן